דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


הלוואות לאוכלוסיות מיוחדות 

מאת    [ 06/12/2010 ]

מילים במאמר: 377   [ נצפה 1723 פעמים ]

 

נושא מתן הלוואות הפך לנושא חם בשנים האחרונות. מעבר לכניסתן של חברות רבות לתחום ההלוואות, נראה כי נעשתה קפיצת דרך בהבנת חשיבותן של ההלוואות עבור אנשים רבים אשר הלוואות הן הדבר אשר מאפשר להם לגמור את החודש בכבוד מחד, ומאפשר להם לחיות ברמת אשר אותה לא הכירו קודם בעבר מאידך. רכישת כלי רכב חדשים אפשרית עקב כניסתן של חברות ליסינג מימוני רבות אשר עוסקות למעשה במתן הלוואות ייעודיות לרכישת כלי רכב, מסלולי הלוואות המשכנתא התעדכנו, ושחקנים חדשים נכנסו לזירת מעניקי הלוואות.

הלוואות כתחום עסקים ריווחי

הלוואות הינן תחום עיסוק ריווחי עבור גופים אשר יש להם הון התחלתי אותו בידם להלוות ויש בידם האמצעים לוודא כי ההלוואה תוחזר ועימה הריבית. כאשר גוף פיננסי כלשהו מלווה הלוואה לתקופת זמן מסוימת, הוא לוקח בחשבון לא רק את סכום ההלוואה אלא אף את התשואה אשר היה יכול להשיג במידה ואותו הכסף היה מושקע. בנוסף, עליית מדד המחירים ומטבע החוץ עלולים להוזיל את ערך הסכום אשר ניתן כהלוואות בעת החזרת ההלוואה ביחס לערך אותו הסכום בעת מתן ההלוואה. כאשר שני נתונים אלו נלקחים בחשבון, ריבית מסוימת על ההלוואה מתחייבת על מנת לשמור על ערך הכסף. הריבית הנלקחת בעבור הלוואות על פי רב עולה על אחוז הריבית אשר נדרשת לצורך שמירה על ערכו של הכסף. פער זה בין הריבית הנדרשת לשמירת ערכו של הכסף והריבית הנלקחת בפועל מהווים למעשה את הסכום המשולם בעבור ההלוואה על ידי הלווה.

כאשר כל ההלוואות מוחזרות במלואן, עסקי ההלוואות משתלמים ביותר. מרכיב הסיכון בעסקי ההלוואות הינו ביחס ליכולת הגוף המלווה לחזות כהלכה אי החזר הלוואה או לגבות במידה והלוואה אינה מוחזרת במלואה.

אוכלוסיות מיוחדות הנזקקות להלוואות

 קיימות אוכלוסיות מסוימות הזקוקות יותר מאחרות להלוואות. אוכלוסיה אחת כזו הינה אוכלוסיית הסטודנטים אשר בעת לימודיהם הם נדרשים להוצאות גדולות אולם הכנסותיהם אינן רבות. אוכלוסיה זו היא אוכלוסיה חביבה במיוחד על הגופים העוסקים בהלוואות כיוון והסטודנטים נתפסים כהשקעה לעתיד.

אוכלוסיה אחרת היא אוכלוסיית הנזקקים. אלו אשר נקלעו לזמני מצוקה כספיים ומתקשים להחלץ מהמצב הכספי הקשה אליו נקלעו ללא לקיחת הלוואות. על פי רב הגופים העוסקים במתן הלוואות ימנעו מלהעניק הלוואות לאוכלוסיה זו כיוון והיא יותר מאחרות מזוהה כאוכלוסיה אשר בה הסיכון גבוה לאי החזרת ההלוואות אשר נלקחו. גופים אשר עוסקים במתן הלוואות, לעתים קרובות ללא ריבית, לאוכלוסיה זו, הינן עמותות גמילות חסדים (גמ"חים) הפועלות.

אוכלוסיה נוספת היא אוכלוסיית בעלי העסקים הזעירים הנדרשים לסכומי כסף התחלתיים לצורך הקמת העסק.

 

יועצת הלוואות




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב